Friday, October 16, 2009

Go Green!

Semua orang aware dan support pasal ongoing kempen Go Green! ni.
Macam-macam organisasi besar worldwide take part memperhebatkan kempen ini.


We even have our own "Earth Hour" which aku rasa gempak gak.

banyak support, most of the radio station take part, shopping mall etc..


tapi apa yang menarik aku nak perkatakan kat sini is, dalam aku mengantok
aku tonton TV9 jap tadi. Aku tekan2 remote ada plak rancangan yang aku minat,


BIG IDEAS FOR A SMALL PLANET! segmen Sports and Environment.

Aku tertarik dgn effort dorang nih, salah satu ialah Comet Skateboards Company.
die research about how to cipta "deck" atau papan selaju dengan menggunakan bahan
yang tak harm the environment.

Instead of synthetic fiber, they use annually renewable natural fiber from plants such as jute, flax, and kenaf. Then bond these fibers together with a soy-based resin forming a super strong biocomposite.

They did it! It works!

ok, probably there's other skateboard company yang do the same thing or lebih kurang macam ni in order to save the environment
.

My point is the effort yang dorang nih get into, and not just let the idea melekat kat benak otak tuh. but really working on it, itu yang best.

macam-macam lah lagi die tunjuk, ada buat basikal daripada buluh la. material dari buluh la. natural sources.

ada penggila Ski dengan semangat promote global warming awareness, even dia sendiri pakai van using minyak minyak sayuran. Van dia Awesome pulak tuh! salute!

Then dia siap buat presentation tunjuk tempat die slalu gi ski, sebelum and selepas. Ais daripada banyak tinggal skit...mcm tu la.


interesting and inspiring lah untuk semua orang.
again with small effort like pakai bulb energy saver pon good for a start!

so Go Green! save our planet! aku mau anak dan cucu cicit ku menikmati dunia yang sihat!

No comments:

Post a Comment